Zmiany, zmiany

Z nowym rokiem zmiany. W szablonie. A co!

Piszę rzadko, więc takie zabawy to w zasadzie przerost formy nad treścią. I tak, też lubię, gdy ktoś pisze jedną jedyną notkę raz na pół roku, tylko po to by poinformować kolektyw o zmianie koloru tła blogaska albo podobnym wiekopomnym wydarzeniu.

Jakkolwiek staram się nie zbliżać od tworzenia stron (wystarczy, że szablony w moich aplikacjach trzymają się kupy), pomyślałem, że warto zajrzeć/przypomnieć sobie co tam w html5/css3 i jakie trendy panują w webdesajnie. Najlepiej na konkretnym przykładzie tworząc coś praktycznego (w końcu do czegoś ten blog się przyda).

Na warsztat trafiły zatem szablony spod modnego ostatnio hasełka “responsive web design”. Wybrałem kilka gotowych szablonów (miałem ambicję zrobić wszystko od początku, bazując tylko na jakimś frameworku css, ale dałem spokój). Po różnych bojach, nie mogąc dojść do jednej wizji, która nie skutkowałaby rozwaleniem danego szablonu, ostatecznie stanęło na przerobieniu HalfTone by Luis Zuno.

Przede wszystkim, jak widać w stosunku do oryginału, zmieniły się tła. Zależało mi na prostocie. Wszystko jest bardziej jednolicie delikatnie szare, wygląda mniej fikuśnie. Wywaliłem sidebar (z tymi wszystkimi kategoriami, itp.; poszło to na sam dół), bo było za szerokie. Zamiast niego ulokowałem informacje o danym wpisie (tagi, liczba komentarzy). Dzięki temu przy okazji jest trochę oryginalniej. Ogólnie daje wrażenie większej przestrzeni (szczególnie w porównaniu ze starym szablonem).

Trochę mniej widać zmianę kroju pisma. Wszystko jest “pisane” Latem – świetnym wolnolicencyjnym fontem autorstwa Łukasza Dziedzica. Przeglądarka powinna sobie dociągnąć toto z Google Web Fonts (wbrew temu co pokazuje wujek Google, tam są polskie ogonki). Jedynie w logo jest Cyklop, ale to już zwykła grafika.

Przy okazji szarpnąłem się na nową favikonkę. Coś tam maźnąłem, byle było coś nowego.

Zasadniczo szablon jest gotowy. Pozostały drobne zmiany, np. nie do końca podoba mi się zpozycjonowanie niektórych elementów, szczególnie w wersji mobilnej, skalowanie obrazków we wpisach takoż, trzeba też posprzątać nieużywane selektory, itd.

Leave a comment